Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia specjalistyczne i dodatkowe

  Zajęcia dodatkowe bezpłatne

Dyrektor Przedszkola powierzył w roku szkolnym 2021_2022 prowadzenie bezpłatnych zajęć tzw. dodatkowych nauczycielom zatrudnionym w przedszkolu zgodnie z ich kompetencjami i zainteresowaniami. Zajęcia odbywają się po zakończeniu przez nauczycieli pracy z dziećmi w ramach ich czynności dodatkowych.

Zorganizowano w ramach nieodpłątnej PPP następujące Koła zainteresowań rozwijające uzdolnienia i zainteresowania dzieci:

  • Koło Plastyczne    
  • Koło matematyczne    
    oraz zajęcia płatne taneczne prowadzone przez firmę zewnętrzną.

Inne zajęcia wspomagające rozwój dziecka prowadzone przez poszczególnych nauczycieli w grupach:

  •  metoda Marianne Frostig "Wzory i obrazki" - program rozwijający percepcję wzrokową dziecka (zajęcia prowadzone w 3 i 6 latkach)
  • zajęcia grafomotoryczne - ćwiczenia manualne i ruchowe polegające na skoordynowaniu ruchów ręki: ramienia, dłoni i palców. co jest ściśle powiązane z rozwojem fizycznym dziecka.  (zajęcia prowadzone w każdej grupie)
  • metoda Dobrego Startu Marii Bogdanowicz -  wspomaganie rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażująca uczenie się wielozmysłowe: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze. (zajęcia prowadzone w 3 i 6 latkach)
  • zajęcia rozwijające percepcję słuchową i słuch fonematyczny dziecka ( zajęcia prowadzone w każdej grupie)
  • Ruch Rozwijajacy Weroniki Sherborne - głownym założeniem metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka (zajęcia prowadzone w grupie 5 i 6 latków)
  • zajęcia logopedyczne w grupie 5 latków mające na celu stymulowanie mowy w celu prawidłowego komunikowania się z otoczeniem i rozwijania słuchu fonematycznego.
  • zajęcia muzyczno - ruchowe metodą Batti Strauss w grupie 5 latków czyli aktywne słuchanie muzyki z wykorzystaniem ruchu, tańca, śpiewu, dramy i elementów pantomimy.

Zajęcia specjalistyczne i rewalidacyjne dla dzieci ze SPE

Przedszkole zatrudnia kadrę specjalistyczną: psychologa, logopedę, nauczycieli współorganizujacych kształcenie dzieci ze SPE, terapeutę integracji sensorycznej oraz dogoterapeutę.
Prowadzone są następujące rodzaje terapii:

  • Terapia psychologiczna indywidualna to stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka; wyrównywanie deficytów rozwojowych i harmonizowanie rozwoju; kształtowanie kontaktów społecznych i nauka zachowań społecznie akceptowanych; pomoc dziecku w uwalnianiu się od zachowań niepożądanych (sensoryzmów, zachowań agresywnych);
  • Terapia logopedyczna indywidualna, której celem jest korygowanie wad wymowy, poprawienie jakości funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej, rozbudowanie zasobu słownictwa czynnego i biernego, wypracowanie alternatywnych zachowań komunikacyjnych.
  • Terapia integracji sensorycznej indywidualna, której celem jest stymulacja centralnego układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania i wykształcił prawidłowe reakcje  adaptacyjne.

  • Trening Umiejetności Społecznej (TUS) w diadzie lub tradzie polega na nabywaniu i podnoszeniu konkretnych umiejętności społecznych, czyli takich konkretnych zachowań stosowanych do zaistniałej sytuacji, ale także na oduczaniu zachowań niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowań, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej rzeczywistej sytuacji.

  • Terapia pedagogiczna indywidualna oraz w małym zespole ma na celu przede wszystkim stymulację ogólnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dziecka obciążonego deficytami i dysharmonią rozwojową. Cele szczegółowe terapii pedagogicznej uzależnione są od indywidualnych potrzeb.
  • Dogoterapia w diadach to metoda, która doskonale łączy naukę oraz zabawę, prowadzona jest przez wykwalifikowanego dogoterapeutę, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. Dogoterapia  wykorzystywana jest w wieloprofilowym usprawnianiu dzieci i dorosłych. Wspomaga rozwój osobowości, edukuje i rehabilituje a celem ogólnym zajęć psychorozwojowych z udziałem psa jest rozwijanie sfery umysłowej dziecka i poprzez właściwie dobrane do potrzeb dziecka ćwiczenia wpływanie na koncentrację uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysłu wzroku, słuchu, dotyku i węchu. źródło obrazów: internet
Data dodania: 2021-10-26 09:05:09
Data edycji: 2023-05-17 13:59:27
Ilość wyświetleń: 2751

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej