Zajęcia specjalistyczne i dodatkowe - Miejskie Integracyjne Przedszkole Nr 10 w Żyrardowie
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zajęcia specjalistyczne i dodatkowe

W roku szkolnym 2024/2025 odbywajÄ… siÄ™ nastÄ™pujÄ…ce zajÄ™cia dodatkowe:   

  •  pÅ‚atne zajÄ™cia taneczne prowadzone przez firmÄ™ zewnÄ™trznÄ….

Inne zajÄ™cia wspomagajÄ…ce rozwój dziecka prowadzone przez poszczególnych nauczycieli w grupach:

  •  metoda Marianne Frostig "Wzory i obrazki" - program rozwijajÄ…cy percepcjÄ™ wzrokowÄ… dziecka (zajÄ™cia prowadzone w 4 i 6 latkach)
  • zajÄ™cia grafomotoryczne - ćwiczenia manualne i ruchowe polegajÄ…ce na skoordynowaniu ruchów rÄ™ki: ramienia, dÅ‚oni i palców. co jest Å›ciÅ›le powiÄ…zane z rozwojem fizycznym dziecka.  (zajÄ™cia prowadzone w każdej grupie)
  • metoda Dobrego Startu Marii Bogdanowicz -  wspomaganie rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujÄ…ca uczenie siÄ™ wielozmysÅ‚owe: wzrokowo – sÅ‚uchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje jÄ™zykowe i wykonawcze. (zajÄ™cia prowadzone w 4 i 6 latkach)
  • zajÄ™cia rozwijajÄ…ce percepcjÄ™ sÅ‚uchowÄ… i sÅ‚uch fonematyczny dziecka ( zajÄ™cia prowadzone w każdej grupie)
  • Ruch Rozwijajacy Weroniki Sherborne - gÅ‚ownym zaÅ‚ożeniem metody jest posÅ‚ugiwanie siÄ™ ruchem jako narzÄ™dziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka (zajÄ™cia prowadzone w grupie 5 i 6 latków)
  • zajÄ™cia logopedyczne w grupie 5 latków majÄ…ce na celu stymulowanie mowy w celu prawidÅ‚owego komunikowania siÄ™ z otoczeniem i rozwijania sÅ‚uchu fonematycznego.
  • zajÄ™cia muzyczno - ruchowe metodÄ… Batti Strauss w grupie 6 latków czyli aktywne sÅ‚uchanie muzyki z wykorzystaniem ruchu, taÅ„ca, Å›piewu, dramy i elementów pantomimy.

Zajęcia specjalistyczne i rewalidacyjne dla dzieci ze SPE

Przedszkole zatrudnia kadrÄ™ specjalistycznÄ…: psychologa, logopedÄ™, nauczycieli wspóÅ‚organizujacych ksztaÅ‚cenie dzieci ze SPE, terapeutÄ™ integracji sensorycznej oraz dogoterapeutÄ™.
Prowadzone są następujące rodzaje terapii:

  • Terapia psychologiczna indywidualna to stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka; wyrównywanie deficytów rozwojowych i harmonizowanie rozwoju; ksztaÅ‚towanie kontaktów spoÅ‚ecznych i nauka zachowaÅ„ spoÅ‚ecznie akceptowanych; pomoc dziecku w uwalnianiu siÄ™ od zachowaÅ„ niepożądanych (sensoryzmów, zachowaÅ„ agresywnych);
  • Terapia logopedyczna indywidualna, której celem jest korygowanie wad wymowy, poprawienie jakoÅ›ci funkcji jÄ™zykowej, oddechowej, fonacyjnej, rozbudowanie zasobu sÅ‚ownictwa czynnego i biernego, wypracowanie alternatywnych zachowaÅ„ komunikacyjnych.
  • Terapia integracji sensorycznej indywidualna, której celem jest stymulacja centralnego ukÅ‚adu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysÅ‚owych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiedniÄ… ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczyÅ‚ siÄ™ wÅ‚aÅ›ciwego reagowania i wyksztaÅ‚ciÅ‚ prawidÅ‚owe reakcje  adaptacyjne.

  • Trening UmiejetnoÅ›ci SpoÅ‚ecznej (TUS) w diadzie lub tradzie polega na nabywaniu i podnoszeniu konkretnych umiejÄ™tnoÅ›ci spoÅ‚ecznych, czyli takich konkretnych zachowaÅ„ stosowanych do zaistniaÅ‚ej sytuacji, ale także na oduczaniu zachowaÅ„ niepożądanych i nieadekwatnych. Uczestnik treningu nabywa wachlarz zachowaÅ„, które może skutecznie wykorzystać w konkretnej rzeczywistej sytuacji.

  • Terapia pedagogiczna indywidualna oraz w maÅ‚ym zespole ma na celu przede wszystkim stymulacjÄ™ ogólnego rozwoju umysÅ‚owego, psychicznego i spoÅ‚ecznego dziecka obciążonego deficytami i dysharmoniÄ… rozwojowÄ…. Cele szczegóÅ‚owe terapii pedagogicznej uzależnione sÄ… od indywidualnych potrzeb.
  • Dogoterapia w diadach to metoda, która doskonale Å‚Ä…czy naukÄ™ oraz zabawÄ™, prowadzona jest przez wykwalifikowanego dogoterapeutÄ™, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies. Dogoterapia  wykorzystywana jest w wieloprofilowym usprawnianiu dzieci i dorosÅ‚ych. Wspomaga rozwój osobowoÅ›ci, edukuje i rehabilituje a celem ogólnym zajęć psychorozwojowych z udziaÅ‚em psa jest rozwijanie sfery umysÅ‚owej dziecka i poprzez wÅ‚aÅ›ciwie dobrane do potrzeb dziecka ćwiczenia wpÅ‚ywanie na koncentracjÄ™ uwagi, rozwój mowy i funkcji poznawczych, pobudzanie zmysÅ‚u wzroku, sÅ‚uchu, dotyku i wÄ™chu. źródÅ‚o obrazów: internet
Data dodania: 2021-10-26 09:05:09
Data edycji: 2025-02-14 11:19:28
Ilość wyświetleń: 2972

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej